tisdag 25 augusti 2009

Kräftskiva lördag




Även om vi bara var tre stycken kan man ändå kalla det så? J. min dotter S och undertecknad sörpla, bet, gnagde, tuggade eller vad man nu ska kalla det i de små krabaterna. Tyvärr för egen del så har jag varit rejält förkyld vilket förtar en hel del av smakupplevelsen.

En av fördelarna med att bo där vi gör är Vättern. Fantastisk sjö på många sätt. Svinkall för det mesta men när temperaturen letar sig + 20 är det exempelvis en fantastisk sjö att bada i. Dessutom innehåller den de asätande rackarna som ni ser på bilderna. Vi har en lokal fiskare väldigt nära J. jobb som verkligen kan det här med kräftor. "Asgoda" som någon i min närhet skulle uttrycka det :)

1kg medium stora kräftor + pain riche med smält västerbottenost + öl. En riktigt bra kväll för gommen för oss tre!

2 kommentarer:

Pauline sa...

mums med kräftor! Det har jag inte ätit på väldigt länge.

Johanna sa...

Ja jag kan bara hålla med!!! Mums va gottit de va...får bli en gång till snart hoppas jag kram Kram från mig