söndag 10 maj 2009

Klyven lagad



Ingen rast, ro och vila. Högen med kubbar ligger kvar så det var dags för mig att ge mig på "klyveriet" igen. Min kära sambo hade personalmöte så hon fick en och en halv timmes "vila" innan hon kom till min undsättning. För kännedom så är J. arbetsplats ca 100 m. från kubbhögen.



Inget man vill klämma någon kroppsdel i ;)



Borde nog skaffa mig nya "arbetsbrallor" ;)




Feta kubbar med mycket kvistar är INGET roligt! Bara att plocka fram spettet för att försöka få loss det fastkilade eländet!




Här har vi den lagade delen. So far so god MEN....maskinhaveri igen....En packning gav upp vilket fick till följd att vi duschade den nymålade väggen med hydraulolja. Tyvärr upptäckte vi det lite för sent. Bra impregnering kanske :) Fyra sketna kubbar kvar. Klöv två för hand (motorsåg, klyvyx) men sen var orken slut. Ville inte hamna på akuten så jag la ner.

5 kommentarer:

Sanna sa...

Är vedhögen slut då efter de 2 kubbarna som är kvar? Låter som ni kommer kunna elda med björkved ett bra tag nu iaf:) "Arbetssbyxorna" är ju toppmoderna i dagens läge. Slitet gäller ju nu :) Ha de fint kära pappi! kramkram!

Jonna sa...

Det är inte lätt att vara husägare! Du som aldrig skulle bo i hus igen, var det inte så? :D
Annars håller jag med Sanna, byxorna är ju supermoderna! :)
Kram

Johanna sa...

Ja tänk va synd det är om dig nu när du är husägare!!! Ingen rast och vila minsann!! Inte bara huset som kräver, en sambo som är hur jobbig som helst med allt sitt tjat=) En lägenhet vore väl mycket bättre? Bara det finns en gräsplätt att va på utanför=)) Puss å kram min vedklyvare

cia sa...

Pappa hajar! Jag lägger de i tvätten sen åker de på när jag skall ut och kränga "gem å gummiband" bland mina kunder. Säljer som aldrig förr kanske.. ;) Jo visst va det så Jonna. Jag får snart flytta till lägenhet igen :D Kramiz kära döttrar

cia sa...

Oups,här står kommentarerna som spön i backen :) Du kanske vill ha kameran min kära?