måndag 14 september 2009

Äntligen


Igår söndag tog vi tag i vårat "braskaminsliv"


I våras berättade jag om att vi fått tag i en duktig kille som hjälpte oss med vår stora sextonmetersbjörk. Kubbarna förflyttades norrut ca två mil för att där klyvas. Det blev de till slut...nästan. Vi/jag lyckas köra sönder klyven två gånger. Handhavande fel eller inte? :) Nä kubbarna var för mastiga å klyven för gammal är mitt stalltips. Stort tack ändo S. för lånet. Några vändor med kärra har det blivit, men med stort M. Vi har haft ett lass kvar som blivit liggande. Nu äntligen fick vi det gjort. All ved på plats hemma. Nu står vi rustade för den smällkalla vintern. "Smällkall" behöver den inte bli men en riktig vinter vore trevligt!

3 kommentarer:

Johanna sa...

Ja visst är det trevligt att det äntligen är klart!!! Så nu kan ju jag sitta framför brasan och mysa med min bok och du kan ju lyssna på din musik i diverse apparater och hörlurar på våningen ovanför...=)) ha ha

cia sa...

Låter som ett bra 30M 30A upplägg ;)

Sanna sa...

Hej pappa! Nu kommenterar jag! :) Kram Sanna