fredag 25 september 2009

Block


Det låg ett A6 block med siffran 26 på. Ett block som dök upp när min dotter flyttade hem till oss i början på juli. Fattade absolut ingenting. Någon dag senare såg jag blocket igen då med en annan siffra. Något lägre och då började jag ana. Ett nedräkningsblock kanske man kan kalla det. S slutade nämligen på det stora möbelvaruhusets jättelager för en vecka sen. Jag kunde ju frågat direkt vad det var för block men det gjorde jag inte. Måttband har jag hört talas om men block var nytt för mig. Jag ska kanske skaffa mig ett block i väntan på pensionen ;)

2 kommentarer:

Sanna sa...

Nedräkningsblocket var jättebra att ha! Gjorde livet på lagret lite lättare, eftersom jag visste att när jag kommer hem så kommer siffran stå på ett lägre tal :) Det kanske är lite jobbigt att ha en pensions-nedräkningsblock redan:) Finns det så tjocka block för det första.. haha. Kram Sanna

cia sa...

Eftersom jag är sååå gammal så kan jag nog ta ett vanligt sketet kollegiblock :)