torsdag 1 oktober 2009

Jorden Runt


Det närmar sig. Alldeles förfärligt oroväckande fort. Min kära mellandotter skall ge sig iväg ut på en longtrip. Det känns lite tungt måste jag erkänna. Borta i fem månader utan en möjlighet att krama om henne live, men jag är verkligen glad att hon gör slag i saken. Hon skulle med all säkerhet bli lite lätt halvbitter när hon närmar sig min ålder och inte gjort det hon drömt om. Själv har jag ingen alls längtan till backpacker liv. Saknar m.a.o. inte ett dugg att jag inte gjorde något dylikt när jag var runt 20. Beror det på att jag testa att gå med hennes ryggsäck i tre minuter? :) Nä, jag är en safe, väldigt bekväm typ som inte vill slåss med varken sandloppor eller kackerlackor. Gärna Fidji, Hawaii, Maldiverna... men ge mig då minst ett fyrstjärnigt hotell med all inclusive i ett par veckor.

1 kommentar:

Johanna sa...

Ja herregud! Denna sista veckan har ju bara flygit iväg och väldigt snart är det ju S som bara flyger iväg...hujeda mig va pirrigt!!! Tyvärr får jag ju inte umgås med henne ikväll heller eftersom jag inte är hemma!