fredag 9 oktober 2009

GPS

Feta filer är det. Dessutom packade....:)

Jag har lånat en Garmin av min kära sambos bror. Har senaste veckorna kört på en hel del nybesök västerut. Då har den varit till stor hjälp. Ett litet men ändock ett problem är att nån j-l på vägverket bygger om vägnätet ;). När jag kör från Ulricehamn mot Borås kör jag exempelvis rätt ute i "spenaten", om jag ska tro GPS kärringen. Har gjort slag i saken och investerat i Nüvi lifetime. Uppdatering på kartor så länge manicken håller. Det var mitt lilla kvällsnöje igår. Att försöka trolla dit ny karta. Tog en bra stund innan jag lyckas komma till nerladdning. Väl där så var det en rad moment innan nya kartan var på plats. Den blev klar inatt på okänt klockslag.
Var givetvis tvungen att testa idag. Vet ni vad! Datatanten snackade engelska. Hur kul som helst.
"Drive 900 meters then turn right to Jaaarstoooaaaarp..."
Helballt!

2 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Låter jättekul! ;9
Hoppas allt är bra med er! Här är det varmt och skönt men jag överlever nog även i det kalla norden på söndag.
Vi hörs!
/efwa

Anonym sa...

GPS kärringen (...) dalatanten. Oj, oj här behövs en kurs i genusvetenskap.