torsdag 8 oktober 2009

Guldstjärna


Efter väl förrättat värv i lördags morse var klockan inte så mycket. Vi gick ut från Landvetter ca 6.30. Frågan man ställer sig då är rätt självklar.

Vad tusan gör vi vid denna tid i Landvetter/Göteborg?
Vi körde en bit bort och parkerade bilen. Fällde sätena nån decimeter. Gick det att somna?
Nää!
Tio minuter senare gav vi upp, plockade fram mackor/kaffe. Efter det bestämde vi oss för att åka in till Göteborg för att om möjligt parkera bilen i garaget på Scandic Crown där vi skulle bo lördag till söndag. Döm av min förvåning när damen frågade om jag vill checka in. Bilen på plats i garaget. J å I på plats på rummet. Hon erbjöd oss dessutom att käka frukost. "Kommer ni så tidigt måste ni ju självklart äta" Därav en stor fet guldstjärna till damen i receptionen. Hon har inte en nöjd kund. Hon har en Supernöjd!


Vädret var väl inget vidare men vad gör väl det. Trevligt sällskap och lite drickbart kommer man låångt på....

En av detta års största mysterier var den försvunna fjärrkontrollen. J och jag hade varit en sväng vid relaxen på kvällen. Vi kom tillbaka lagom för att se körslaget. Vår kära stad är ju i år representerad. Reklam som vanligt=zappande. Någonstans efter nio var fjärrisen spårlöst borta. Tänkte inte så mycket mer på det men gjorde en hyggligt rejäl koll efter programmet. Nä. Ingen dosa. Hur tusan kan en hyggligt stor manick försvinna ur ett låst rum? På morgonen vände jag upp och ner på allt kändes det som. Väskor, kassar, säng, necessär, kylskåp, papperskorg, för att inte tala om fotöljen. Rev bort sittkudden säkert 10 gånger. Den tionde gången slog det mig att det möjligen kunde finnas en " ficka" runt. Det gjorde det. Där jag hade suttit (givetvis) hade den lille rackarn åkt ner. Se pil. Inte kan man ana att det ligger i fjärr där eller?
Slutet gott allting gott :)

3 kommentarer:

Johanna sa...

Ja herregud det va tur att vi löste den gåtan!!! Jag va ju iof helt säker på att det va du som hade slarvat bort den men fundersam blir man ju på en så begränsad yta som ett hotellrum.
Väldigt trevligt hade vi ju hela helgen =) kram J

Kallezar sa...

Hehe, känns som jag fått mitt borttappandes av allt från dig :)

cia sa...

Du kan lita på mig min son :)