torsdag 23 april 2009

Allätare


Kallar sig ganska många när man skall sätta etikett på sin musiksmak. FEL säger jag! James Morrison, Robin Thicke, David Sandborn, Soundtrack till Sex and the city, U2, Diana Krall, Steve Lukather är en del av de cd jag lyssnat på i bilen senaste veckan. Får kalla mig själv hyggligt bred inom populärmusiken men absolut inte allätare. Min son hade ett "Whitechapel" ryck för något år sen. 1 takt in i första låten skulle de flesta "allätare" kasta "musikmaskinen" i väggen för att få tyst. Satt själv i tisdags framför tv och zappade mellan kanalerna. Fastnade några minuter på kanal Axess, Rosenkavaljeren opera av Rickard Strauss....mmmmmm nä. Det går inte. Tror aldrig någonsin jag kan lära mig att uppskatta denna konstart samt musik. Dansband är en annan genre inom musiken som jag har svårt för. Så summa kardemumma. Någon allätare på musik har jag inte träffat än. Han, hon, den, det kanske finns därute!?

6 kommentarer:

Sanna sa...

De som säger så kanske är allätare av allt som spelas på mix megapol :)

cia sa...

Bäst musik just nu RIX FM!!!! My god. Lika illa det :) Ha en bra fredag kära dotter!

Johanna sa...

Eftersom du plågade mig=)) idag med att åka i din gamla bil så va det ju tur att jag fick lyssna på lite bra musik!!! Det kändes som du hade laddat skivan till mig. Metallica va det så det va riktigt drag bort till jobbet=)) puss puss

cia sa...

Självklart Darling! Gäller att smöra för flickvännen såhär inför helgen ;)

Jonna sa...

What?! Dansband som är guds gåva till musikvärlden!!

cia sa...

Hmm, med viss mängd alkohol i blodet så kanske.... ;)