måndag 20 april 2009

Bilvård


Bytte till sommardäck på den gamle Ådin i helgen. Har varit "tjänstebilsägare" i en massa år. Tyvärr så har mitt nuvarande jobb en stenhård policy i denna fråga. Kör privat i tjänsten. Bara gilla läget. Då blir detta "moment" något som jag fått ta tag i de senaste tre åren. Synd om mig va? ;) Ilandsproblem i högsta grad, men himmelens smidigt att inte behöva bry sig om bilen skär ihop, service, nya däck etc etc. Du betalar samma peng varje månad året om. Bekymmersfritt! Kom att tänka på min första tjänstebil som ni ser på bilden. Mitsubishi Lancer. Av någon mycket märklig anledning så tvättade jag bilen för hand hemma?? Min äldsta dotter ville givetvis tvätta sin "bil" oxå. Så söt så!

2 kommentarer:

Sanna sa...

Har du haft en Mitsubishi Lancer :O :O Det visste jag inte! Min är dock någon årsmodell senare :) jag hade också velat ha en tjänstebil! Skönt o slippa allt krångel! Kram Sanna

Jonna sa...

Synd att mina takter inte sitter i. Vår bil har nog inte blivit tvättad på typ 1½ år. INTE bra när man har en rost-fåååård, den blir ju om möjligt ännu mer rostig. :|