måndag 27 april 2009

Rörmokare


skulle inte vara mitt första val om jag skulle skola om mig. Här kommer en liten förklaring. Vi har under en period haft problem med avloppet i källaren. Var och varannan gång som vi tvättar har det blivit en lätt översvämning. Golvbrunnen vill inte riktigt svälja allt vatten som tvättmaskin sköljer ut. Igår var stora "ta tag i stopp i avloppsdan" Efter konsultation med fackman, tryckte vi in vår gardena uteslang så långt vi kunde komma, ca 5-6 m satte på vattnet för fullt i förhoppning om att det skulle släppa. Nää! Resultatet blev att det tryckte upp vatten + lite annat smått o gott från golvbrunnen på andra sidan. Min sambos ex. som är utbildad rörmokare kom och hjälpte oss framåt kvällskvisten. Han jobbar inte med detta idag men takterna sitter i. Stort tack till dig F. Återigen, varför inte rörmokare? Doften! Det luktade inte nybakade bullar igår i vår tvättstuga kan jag meddela. Fy fasen rent ut sagt. Jag får väl slänga vår trädgårdsslang som var en av sakerna som va nere å vände i rören ;)

3 kommentarer:

Sanna sa...

Haha usch det låter inte så mysigt! Man tjänar väl bra som rörmokare iallafall. En kompensation för lukten kanske :) Har doften försvunnit nu då? Kram!

cia sa...

Du är så välkommen till oss kära dotter å provsniffa...haha närå det är lugnt. Jag sanerade rätt ordentligt. Fick på vattenlås+lite silvertejp så nu luktar det inget. Man tjänar nog helt ok som rörmokare. Något för Sanna i september?! ;)

Sanna sa...

Haha! Jag är lite av en rörmokare redan. Har rensat nåra handfatsavlopp sen jag flyttade hemifrån iaf! Fräscht när man flyttade hit & fick rensa 18årigt slem från gamla tanten som inte orkade flyttstäda ordentligt! :)